Persoonlijke betaalhulp
Onze digitale assistent Ella helpt u direct met de mogelijkheden om uw rekening later of in delen te betalen. Klik op de knop en vul het betalingskenmerk van de rekening in.
Uitstel van betaling
Heeft u nu niet genoeg geld op uw rekening, maar binnenkort wel? Vraag dan uitstel aan.
Wat zijn de voorwaarden voor uitstel?
- Voor de originele rekening kunt u maximaal 4 weken uitstel aanvragen.
- Heeft u inmiddels een 1e of 2e herinnering gekregen? Dan kunt u nog maximaal 2 weken uitstel aanvragen.
Hoe vraag ik uitstel aan?
Uitstel aanvragen regelt u makkelijk zelf. Zorg dat u het 14-cijferige betalingskenmerk van de rekening bij de hand heeft. Dit staat links boven op uw rekening.
Via Ella, onze digitale assistent
Klik in dit venster rechtsonder op de chatbutton en typ 'uitstel aanvragen' of klik op de knop. Ella vraagt dan om het betalingskenmerk en geeft u altijd het maximaal aantal dagen uitstel.
Op de betaalpagina van uw rekening
U komt op de betaalpagina via de blauwe knop in uw digitale rekening. Heeft u een papieren rekening? Vul dan het betalingskenmerk van de rekening in op onze homepagina.
Weet u het betalingskenmerk niet?
Neem dan contact op met onze servicedesk om uitstel aan te vragen. U kunt chatten, een e-mail sturen of bellen.
Een betalingsregeling
Is het bedrag te hoog om in 1 keer te betalen? Met een betalingsregeling betaalt u in maximaal 5 delen.
Wat zijn de voorwaarden voor een regeling?
- U kunt een betalingsregeling aanvragen voor rekeningen vanaf € 30,-.
- Rekeningen onder de € 100,- kunt u in maximaal 3 delen betalen.
- Rekeningen vanaf € 100,- kunt u in maximaal 5 delen betalen.
Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel aparte regelingen aanvragen voor elke rekening boven de € 30,- .
Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?
U vraagt de regeling het makkelijkst zelf online aan. U betaalt dan met automatische incasso. We schrijven het bedrag elke maand van uw rekening af. Zorg ervoor dat u het betalingskenmerk en uw e-mailadres bij de hand heeft. U vindt het betalingskenmerk links bovenaan uw rekening.
Via Ella, onze digitale assistent
Klik rechtsonderin dit venster op de chatbutton en typ 'betalingsregeling aanvragen' of klik op de knop. Ella vraagt u dan om het betalingskenmerk.
Op de betaalpagina van uw rekening
U komt op de betaalpagina via de blauwe knop in uw digitale rekening. Heeft u een papieren rekening? Vul dan het betalingskenmerk van de rekening in op onze homepagina.
Weet u het betalingskenmerk niet?
Neem dan contact op met onze servicedesk om een betalingsregeling aan te vragen. U kunt chatten, een e-mail sturen of bellen.
Hulp bij uw geldzaken
Maakt u zich zorgen over geldzaken? Staat u financieel onder druk?
U staat er niet alleen voor. Er zijn organisaties die u kunnen helpen.
- Geldfit
Geldfit helpt u met alle vragen en zorgen over geld. U kunt gratis en anoniem contact opnemen.
www.geldfit.nl
- Schuldenwijzer
Bij schuldenwijzer kunt u met uw DigiD een eenvoudig en beveiligd overzicht van uw schulden krijgen.
www.schuldenwijzer.nl
- Nibud
Het is belangrijk om in actie te komen bij kleine betaalachterstanden of grote schulden. Het Nibud helpt u op weg.
www.nibud.nl
- Rijksoverheid
Elke gemeente biedt schuldhulpverlening. Via uw gemeente kunt u schuldbemiddeling of schuldsanering aanvragen. Lees meer informatie over schulden op de website van Rijksoverheid.
www.rijksoverheid.nl
- 113
Heeft u schulden en voelt u zich daardoor somber, verloren of hopeloos? Bij 113 kunt u altijd terecht voor een gesprek. U kunt geheel anoniem bellen of chatten.
www.113.nl